Dárdai Pál nagy beolvasása – exkluzív

Szerző: Czövek OszkárLétrehozva: 2009. december 23. 18:00
INTERJÚ. Dárdai Pál sohasem a félrebeszélésről és a ködösítésről ismerszett meg, és jó szokását a SportHirado.hu-nak nyilatkozva is megtartotta. A Hertha BSC ikonja beszélt a bokájáról, a berlini jövőjéről és a magyar válogatottról, de a Bajnokok Ligája „pofozógépéről”, a Debrecenről sem rejtette véka alá véleményét. És mielőtt elfelejtenénk: a magyar sportújságírók is megkapták.

 

 

- Mi fáj jobban? A sérült bokád vagy a Hertha őszi szereplése?
- A bokám most jobban foglalkoztat, a sérülésem miatt ugyanis már hosszú hetek óta borzasztó fájdalmak kínoznak, és az is megerőltetést jelent, hogy lábtengózzam a gyerkőcökkel – panaszkodott honlapunknak Dárdai Pál. – A rehabilitáció nagyon lassan halad, és mivel szerdán még kezelésen vettem részt, ezért alighogy hazaérkezik a család Magyarországra, már ülhetünk is le a karácsonyi asztalhoz. Azt némileg sérelmezem, hogy a disznótorról lemaradtunk, de a derék jószág így sem úszta meg a rá váró kínokat.

- Mostanában Hertha-szurkolónak lenni sem öröm. Az őszi hat pont és utolsó hely nem megszokott arrafelé.
- A szezon első felére nagyon nem lehetünk büszkék. Azt már korábban sejteni lehetett, hogy nem rólunk fog szólni ez az idény, de ha nehéz helyzetben is vagyunk, nem szabad feladni: ha elkapjuk a fonalat januárban, és az első három meccsből (Hannover, Mönchengladbach, Bochum) kettőt hozunk, az nagyon sokat jelenthet a csapatnak.

 

Dárdai őszi mérlege
A Hertha középpályájának motorja a szezon elején – egészen sérüléséig – kirobbanthatatlan volt a kezdőcsapatból, az első tíz Bundesliga-mérkőzésből kilencet végigjátszott, a Német Kupában kétszer lépett pályára. Az Európa-liga főtábláján két találkozón 103 percet kapott, a sorozat selejtezőjében, a Bröndby ellen szerezte eddigi egyetlen gólját az idényben.
A válogatott négy őszi vb-selejtezőjéből az első kettőn jutott szerephez, a svédek ellen egy félidőt, Portugália vendégjátékakor pedig 65 percet töltött a pályán.



- A jelenlegi játékos- és adósságállomány ad bármiféle bizakodásra okot?

- Három komoly igazolást már most is fel tudunk mutatni, ráadásul mind posztra érkeztek, kellően megerősítve a védelem közepét (Roman Hubník), a középpálya bal oldalát (Levan Kobiasvili) és a csatárposztot (Teofanisz Gekasz). A lehetőségeinkhez képest kiválóan „halásztunk”, ez elegendő lehet a bennmaradáshoz.

- Az októberi edzőváltás segített bármit is a csapaton?
- Friedhelm Funkel személyében egy rendkívül tapasztalt, nagy tudású szakember váltotta Lucien Favre-ot, de a kezdeti lendület hamar alábbhagyott. A tabellán elfoglalt helyezésünk mit sem változott, érdemi előrelépést vele sem tudtunk elérni – egyelőre.

- Nem lenne érdemes beáldozni az Európa-ligát a Bundesliga-tagság megőrzéséért?
- Szakmai és pénzügyi okokból sem mindegy, meddig jutunk az El-ben. Az adósságállományunk miatt minden euróra szükségünk van, ezért a Benfica ellen sem lehet más a cél, mint a továbbjutás. Azt követően pedig – ha úgy alakul – Juhász Roland csapatát, az Anderlechtet is le szeretnénk győzni. Nincs mese, amelyik fronton állunk, ott kell bizonyítanunk – aztán meglátjuk, mi sül ki belőle.

- Ha tavasszal kiesik a csapat, az mennyiben befolyásolja a döntésedet a folytatásról? Min múlik, mennyit húzol még rá, ha ráhúzol egyáltalán a berlini tizenhárom évre?
- Sok mindentől, elsősorban a bokámtól függ, attól viszont semmiképpen, hogy jövőre melyik osztályban játszunk. Az edzői papírjaimat ettől teljesen függetlenül minél előbb meg szeretném szerezni, és a Hertha partner is ebben. Egyelőre azonban futballista vagyok, nem pedig edző.

- De mégis meddig? Harminchárom évesen már nagyjából be lehet lőni, mennyi az annyi.
- A fizikumommal semmi baj nincs, sőt! Nyáron olyan értékeket produkáltam a különböző teszteken, hogy a klubnál el sem akarták hinni: a vérvizsgálattól a futóedzésig mindenhol a legjobbak között teljesítettem, vagy egyenesen én voltam a legjobb – ezen semmi sem múlik majd, ha dönteni kell a hogyan továbbról. Csak a bokám lenne már egészséges!


- A válogatott őszi, csalódást keltő eredményeit már sikerült megemésztened?
- Már eleve a kérdésfeltevéssel baj van. Óriási marhaságot mondasz, de sajnos ez a jellemző a magyar újságíró-társadalomra. Mégis miért lenne csalódás a selejtezős szereplés? Míg a svéd és a portugál játékosok a legerősebb bajnokságokban játszanak, és hétről hétre a Bajnokok Ligájában lépnek pályára, addig mi sehol sem vagyunk.

- Nem is elsősorban az eredmény volt csalódás, hanem az, hogy a szeptemberi meccseken szinte kapura sem lőtt a magyar válogatott. A Málta és az Albánia elleni korábbi kötelező győzelmek után érthető, hogy felfokozott volt a várakozás, ehhez képest az látszott a csapaton, mintha már a kis különbségű vereséggel is beérné.
- Még egyszer mondom: ebből a játékosanyagból ennyire futja. Nincsen egyetlen Európa-klasszisunk sem, nézhetnénk bármelyik posztot. Futógyorsaságban meg sem közelítjük a nemzetközi élmezőnyt, de ehhez tényleg az kellene, hogy igazán jegyzett csapatokban szerepeljenek a magyar játékosok hétről hétre. Amíg ez nincs meg, addig ne is várjunk csodát. Tudom, lehetne kivételeket mondani, mondjuk a vb-re kijutott szlovénokat, de hosszú távon ezzel a kerettel semmi esélyünk.

- A Debrecen BL-szereplése semmiről sem árulkodik?
- Ez önmagában nagyon, de nagyon kevés. Pofozógép volt a csoportkörben, annyi gólt kapott, hogy azt már számolni is alig lehetett. Egyébként nem árt megnézni, milyen sorsolással jutott el a főtáblára. A Levszki Szófia az Európa-ligában egyetlen meccset nyert meg, ráadásul az utolsót, amely már nem osztott, nem szorzott: ilyen csapatot kiverni nem világra szóló dicsőség. Az U20-as válogatott előtt viszont le a kalappal, nem akármi, amit elért. Inkább erről kellene írni, nem pedig folyton folyvást a bundabotrányon csámcsogni.

- Úgy hiszem, valamennyi magyar médium kiemelten foglalkozott az U20-asok hatalmas sikerével. De javíts ki, ha tévedek!
- A magyar sajtónak jókora felelőssége van abban, hogy ott tart a magyar futball, ahol. Míg Németországban egy-két cikkel elintézik a fogadási botrányt, addig odahaza a csapból is az folyik. De ugyanez érvényes az A-válogatott őszi vb-selejtezőire. Rengeteg sportújságíró rosszindulatú, vagy csak egyszerűen nem ért a szakmájához, ami a szurkolók viselkedésére, felfogására komoly befolyással bír. A médiának inkább segítenie kellene a magyar labdarúgást, nem pedig hátráltatni: ebben még sokat kellene tanulni.


- Miért, mégis mit kellene írni a svédek és a portugálok elleni hazai meccsről? Hiszen sok esetben maguk a magyar játékosok nyilatkozták, hogy egyszerűen nem tudják megmagyarázni, miért vétettek olyan hibákat, amelyeket egyébként szökőévente egyszer követnek el.

- Ebben a sorozatban egész egyszerűen nem volt több. A képességeink behatároltak, aminek tükrében nem kis fegyvertény a tizenhat pont. Nem állítom, hogy ez volt álmaink netovábbja, de: aki nem látja be, hogy tőlünk ennyi telik, sőt még ostorozza is a csapatot és kelti a feszültséget, az nem ért a futballhoz. Ha az adott illető nem mellesleg újságíró, akkor csak azt tudom javasolni, váltson szakmát.    

Hozzászólások
Hajrá Barca 2009. december 26. 00:05 (64)
Avatar_70_male
Újonc
  3
Itt az a baj hogy lehordta a Lokit mindennek.........először rá kellene nézni arra a szedett-vedett herthára hogy hogy is állnak????tök utolsók..Magyarországon meg nemmindennapi hogy egy csapat bejut a BL-be....
Simon András 2009. december 25. 15:52 (63)
Bajnok
  4981

„Nem hogy örülnénk hogy végre kint voltunk megint a BL ben.Már a sorsolásnál lehet tudni hogy semmi esélyünk miért baj az hogy ha kikapunk egy liverpooltól vagy egy lyontól nem értem.Örülni kéne hogy megint lehet hallani a magyar fociról és megint egy kis sikernek örülni.Ez a felfogás a rossz hogy egyből olyan eredményeket várunk aminek még a közelébe sem járunk.





[Hivatkozás: Argyelán Attila 2009. december 25. 15:01]
"Örülni kéne hogy megint lehet hallani a magyar fociról"
De minek lehet annyira örülni? Az jó dolog, hogy kijutottak, de ilyen áron nem érte meg.....
Egy nem magyar ránéz a tabellára és elneveti magát, hogy hülye magyarok, ******rá vertek titeket! Nem különösebben izgat, hogy minden meccsen kikaptunk, mert tudjuk, hogy hol tart a magyar foci! Engem ebben az zavar, hogy meg vagytok elégedve a "semmivel" de ha ránéz egy külföldi az eredményekre akkor el neveti magát!
Simon András 2009. december 25. 15:47 (62)
Bajnok
  4981

„szerintem ez nem elfogultság.Ha azMtk vagy Zte vagy akárki jutott volna ki az is ugyanez.”




[Hivatkozás: Révész Krisztián 2009. december 24. 23:47]
Mind1 hadjuk, nagyon nem akarsz megérteni!
Argyelán Attila 2009. december 25. 15:03 (61)
Avatar_70_male
Újonc
  3
Ja és nem csak a tv ben láthattam ezeket a csapatokat már ez is élményvolt.
Argyelán Attila 2009. december 25. 15:01 (60)
Avatar_70_male
Újonc
  3
Nem hogy örülnénk hogy végre kint voltunk megint a BL ben.Már a sorsolásnál lehet tudni hogy semmi esélyünk miért baj az hogy ha kikapunk egy liverpooltól vagy egy lyontól nem értem.Örülni kéne hogy megint lehet hallani a magyar fociról és megint egy kis sikernek örülni.Ez a felfogás a rossz hogy egyből olyan eredményeket várunk aminek még a közelébe sem járunk.
Balogh Renátó 2009. december 25. 12:18 (59)
Bajnok
  2863
Ennél a Dárdainál nagyobb ******t még nem láttam!Falábú nyomorék és fikázza a Lokit!megnézném én,h a Hertha mennyire kapna ki a Lyontól vagy a Fiorentinától jah és Dárdai ebben a hihetetlen ****** Hertha-ban sem kezdő!Szégeny gyalázat nem Gerát hanem Dárdait kéne kirugni nem is kirugni kitiltani az országból
Révész Krisztián 2009. december 24. 23:47 (58)
Újonc
  126

„Én ezzel nem a Debrecent piszkálom, ha úgy jött le akkor valamit félre értettetek, nincs semmi bajom velük! Csak nem értem ezt az egész helyzetet, hogy mi ez az elfogultság velük....
Rudolfról meg kicsit túlzás amit mondtam, mert tényleg nem csak ő a csapat tagja, de ha ő nincs akkor gól sincs....





[Hivatkozás: Simon András 2009. december 24. 23:16]
szerintem ez nem elfogultság.Ha azMtk vagy Zte vagy akárki jutott volna ki az is ugyanez.
Simon András 2009. december 24. 23:16 (57)
Bajnok
  4981

„szerintem neked már mondtam de mondom mégegyszer: a többi Magyar csapat sehol sincs ahoz képest amit a Debrecen produkált!!! (és ezt úgy mondom h a FRADINAK szurkolok.) Rudolfról meg annyit h ő is a csapat része, amit mondtálaz olyan mintha azt mondanám h nem a Real nyert Bl-t hanem Zidane!
előző hazzászólónak meg annyit h a válogatottal próbálkozni kell mert ez így nem jó!





[Hivatkozás: Révész Krisztián 2009. december 24. 22:42]
Én ezzel nem a Debrecent piszkálom, ha úgy jött le akkor valamit félre értettetek, nincs semmi bajom velük! Csak nem értem ezt az egész helyzetet, hogy mi ez az elfogultság velük....
Rudolfról meg kicsit túlzás amit mondtam, mert tényleg nem csak ő a csapat tagja, de ha ő nincs akkor gól sincs....
Révész Krisztián 2009. december 24. 22:42 (56)
Újonc
  126

„Az miért olyan nagy durranás, hogy egy gyengébb csapat ellen jutottak tovább?
A gólokért meg nem a Debrecenre lehetünk büszkék, hanem Rudolf Gergelyre!
Ha ő nincs egy ******os gólt sem rúgtak volna! Akárhogy elit csapatok, azért lehetett volna bizonyitani ellenük! Nézd meg az Unirea-t! Ahogy hallottam egy kis 20.000 fős város csapata, középcsapat Romániában, mégis majdnem tovább mentek! Szóval lehet itt védeni a Debrecen-t, meg Isteniteni, kell is valamilyen szinten, de a 0 pontra meg a 19 kapott gólra, hogy lehetünk büszkék!!?? Azt mondod negativ szájhős vagyok....hát szerintem csak reálisan látom a dolgokat és nem dicsérem a "semmiért" a Debrecent!





[Hivatkozás: Simon András 2009. december 24. 19:53]
szerintem neked már mondtam de mondom mégegyszer: a többi Magyar csapat sehol sincs ahoz képest amit a Debrecen produkált!!! (és ezt úgy mondom h a FRADINAK szurkolok.) Rudolfról meg annyit h ő is a csapat része, amit mondtálaz olyan mintha azt mondanám h nem a Real nyert Bl-t hanem Zidane!
előző hazzászólónak meg annyit h a válogatottal próbálkozni kell mert ez így nem jó!
Máté István 2009. december 24. 20:48 (55)
Ígéret
  389

„Az miért olyan nagy durranás, hogy egy gyengébb csapat ellen jutottak tovább?
A gólokért meg nem a Debrecenre lehetünk büszkék, hanem Rudolf Gergelyre!
Ha ő nincs egy ******os gólt sem rúgtak volna! Akárhogy elit csapatok, azért lehetett volna bizonyitani ellenük! Nézd meg az Unirea-t! Ahogy hallottam egy kis 20.000 fős város csapata, középcsapat Romániában, mégis majdnem tovább mentek! Szóval lehet itt védeni a Debrecen-t, meg Isteniteni, kell is valamilyen szinten, de a 0 pontra meg a 19 kapott gólra, hogy lehetünk büszkék!!?? Azt mondod negativ szájhős vagyok....hát szerintem csak reálisan látom a dolgokat és nem dicsérem a "semmiért" a Debrecent!





[Hivatkozás: Simon András 2009. december 24. 19:53]
ráadásul szerintem mindenki tisztában lehet ezzel, ha nincs Platini, még legalább egy évtizedet kellett volna várni arra, hogy BL csapatunk legyen.....

erre jönnek az itt az emberek, hogy büszkék legyünk a Debrecenre....mégis mire?
Nézzétek meg az FTC és a Debrecen BL-ben lejátszott meccseit.igaz, a Fradi is ugyanannyi gólt kapott, mint a Loki, de mellette szerzett 5 pontot.Tehát ne legyünk elfogultak, ezt a BL szereplést nem kell túlságosan nagyra értékelni, az egyetlen előnye az a 7 milla euró volt, amit a csapat kapott (kapni fog)
Máté István 2009. december 24. 20:41 (54)
Ígéret
  389

„Az miért olyan nagy durranás, hogy egy gyengébb csapat ellen jutottak tovább?
A gólokért meg nem a Debrecenre lehetünk büszkék, hanem Rudolf Gergelyre!
Ha ő nincs egy ******os gólt sem rúgtak volna! Akárhogy elit csapatok, azért lehetett volna bizonyitani ellenük! Nézd meg az Unirea-t! Ahogy hallottam egy kis 20.000 fős város csapata, középcsapat Romániában, mégis majdnem tovább mentek! Szóval lehet itt védeni a Debrecen-t, meg Isteniteni, kell is valamilyen szinten, de a 0 pontra meg a 19 kapott gólra, hogy lehetünk büszkék!!?? Azt mondod negativ szájhős vagyok....hát szerintem csak reálisan látom a dolgokat és nem dicsérem a "semmiért" a Debrecent!





[Hivatkozás: Simon András 2009. december 24. 19:53]
negatív rekordok beállítása számomra se büszkeség.....
Ujbányi Roland 2009. december 24. 20:26 (53)
Avatar_70_male
Újonc
  1

„Látod pont ezért tart ott a válogatott is ahol tart, mert a 90%-a így gondolkozik a játékosoknak és a vezetőknek is mint te! Az már rég rossz felfogás, h ha úgy lépnek ki a pályára, h ááááá ebből a csoportból úgysem jutunk tovább, hiszen a Dánokat, a Portugálokat és a Svédeket, h a fenébe is tudnánk megverni! És itt már el is bukott az egész selejtező csoport és az esély, h kijussunk! Az ilyen hülyék miatt tartunk ott ahol...

Ha hit, akarás és küzdőszellem nélkül fog továbbra is pályára lépni a felnőtt válogatottunk akkor soha a büdös életben nem fogunk egy selejtező csoportból sem továbbjutni! A szurkolóktól pedig a szeretetet és a bizalmat kell megkapniuk nem azt amit tőled is és jó pár embertől, h ez a csapat a béka ******e alatt van! Ahogy már egyszer mondtam, ha a felnőtt válogatottba fele akkora hit, akarás és küzdőszellem lenne mint az U20-asban akkor nem itt tartanánk!

Te mi jogon ******fejezed le az embereket? Ki vagy te, h ezt megtedd??? Inkább menjél és ******d le Dárdai ******nek a ******át aki évek óta pofázik, de semmi érdemlegeset nem tesz a válogatottért! Nem az ilyen emberekre van szüksége a csapatnak, hanem akik a 90 perc és a hosszabbítás alatt megdöglenek a pályán és még, ha nem is nyernek, de legalább játszanak és nyugodt szívvel mondhatják a meccs után, h én 110%-ot nyújtottam és mindenki a csapatból...





[Hivatkozás: Nagy Zoltán 2009. december 24. 12:45]
Te tisztában vagy azzal h miket írkálsz???...
Dárdai nem tesz semmit a csapatért?nem teszi ki szivét lelkét a pályán?
Nem egy labdazsonglőr.Nem a cseleiből él, hanem a hozzáállásából.Amiről te olyanokat irkálsz hogy már dühítő.Pontosan egy ilyen ember kell egy csapatnak aki 33 évesen abban mutat példát hogyan kell megdögleni a pályán.
Simon András 2009. december 24. 19:53 (52)
Bajnok
  4981

„Mért szerinted a Szofia elleni győzelmek nem voltak szépek? vagy az a néhány gól amit szerzett egy magyar csapat a nála sokkal jobb nap, mint nap élvonalbeli bajnokságokban játszó játékosok,csapatok ellen? Mondd már el h mi volt szép!
Az h elbuktunk egy megnyert Vb döntőt ?mert flegmák voltak a magyar játékosok a németek meg küzdöttek

Ha mi elfogultak vagyunk akkor te mi vagy? negatív száj "ujj" hőse ezeknek a beszélgetéseknek ill."irkálásoknak"??





[Hivatkozás: Berta Marcell 2009. december 24. 08:30]
Az miért olyan nagy durranás, hogy egy gyengébb csapat ellen jutottak tovább?
A gólokért meg nem a Debrecenre lehetünk büszkék, hanem Rudolf Gergelyre!
Ha ő nincs egy ******os gólt sem rúgtak volna! Akárhogy elit csapatok, azért lehetett volna bizonyitani ellenük! Nézd meg az Unirea-t! Ahogy hallottam egy kis 20.000 fős város csapata, középcsapat Romániában, mégis majdnem tovább mentek! Szóval lehet itt védeni a Debrecen-t, meg Isteniteni, kell is valamilyen szinten, de a 0 pontra meg a 19 kapott gólra, hogy lehetünk büszkék!!?? Azt mondod negativ szájhős vagyok....hát szerintem csak reálisan látom a dolgokat és nem dicsérem a "semmiért" a Debrecent!
Argyelán Attila 2009. december 24. 16:30 (51)
Avatar_70_male
Újonc
  3
Ennek a Dárdainak nem tudom mikortól lett ekkora pofája azon gondolkozzon hogy egy fél idény alatt a csapata 6 pontot szerzet.A másik meg hogy semmit nem csinált a válogatott a csoportba csak a kötelezőt hozta.Ja és Huszti olyan helyzeteket hagyott ki amiket egy vénasszony járókerettel berúgott volna és akkor már máris nem 16 pont lett volna az eredmény és nem 4 dik hely.
kató lászló 2009. december 24. 16:07 (50)
Újonc
  13
Azt, hogy az U20 - asba rakni őket, nyilván nem úgy értettem, hogy átírni a korukat, hanem szinte az egész ifi csapatot be a felnőttbe, mert ennél csak jobbak lehetnek.
Egy próbát megér, ugyanis semmit sem veszíthetünk, ebből kéne kiindulni.
kató lászló 2009. december 24. 16:01 (49)
Újonc
  13
Sziasztok, szerintem is fejben van a legnagyobb gond a magyar foci kapcsán.
Nézzétek meg a miket nyilatkozott a Debrecen mikor elkezdték a BL selejtezőket.
Azért jutottak be mert nagyon elszántak voltak, de mégis reálisan néztek minden meccset, és úgy játszottak ahogyan csak tudtak.

Az U20 - as csapatról meg annyit, hogy ha azt fogják csinálni mint eddig, hogy a tehetségeket szépen lassan berakják az A keretbe akkor nem lesz semmi változás elvesznek, mert eddig is mindig így csinálták.
Meg kéne egyszer az életben próbálni mást, mondjuk fordítva.Az A válogatott legjobbjait (pl.zsudzsák, Juhász, Huszti, Gera, Hajnal,) berakni az U20 - as válogatottba erősítésként, hátha a rutinosak húzásától az egész ifi csapat még jobb lenne....
Révész Krisztián 2009. december 24. 14:13 (48)
Újonc
  126

„Nézzük meg, hol játszanak a svédek, portugálok, dánok.mind topligákban, a legtöbb játékos stabil kezdő klubcsapataikban.a mi játékosaink többsége, vagy alig játszik, vagy alacsonyabb osztályban szerepel.Ott van Vadócz Krisztián.Persze, mondhatnánk, hogy nem rossz csapat az Osasuna, de miért kell egy olyan játékos a válogatottba, aki jó esetben is csak perceket kap.Meccshiánya van, mégis a mostani válogatott egyik alapembere.Vagy éppen mondhatnám Priskint is, igaz, ő mostanában tartalék a nemzeti csapatnál.Vanczák: nem tudom, ki-mit lát benne, de évek óta játszik a válogatottban, több gólpasszt ad az ellenfélnek, mint a középpályásaink a csatárjainknak.A szélső védelmünk szintén borzalmas.Középpályánk szinte nincs is, labdát nem képesek megtartani, passzolni nem tudnak, távolról nem próbálkoznak lövéssel...
Szóval, amíg ez a válogatott, nincs meg a megfelelő képesség arra, hogy akár pótselejtezőt játsszunk.





[Hivatkozás: Máté István 2009. december 23. 22:09]
amiket leírtál azokon kéne változtatni.És lehetne is változtatni egy-két U21-es játékossal v edzőváltással!az U21-eseknél se játszik mindenki a saját csapatában és ha igen az legtöbbszőr az NB1, mégis helyt tudtak állni olyan válogatottak ellen mint Olaszország ahol nem 1 játékos a Seri A-ban játszik pl.Balotelli! Tehát szerintem egy Magyar edző kéne az "A" válogatott élére!
Tóth Péter 2009. december 24. 13:02 (47)
Avatar_70_male
Újonc
  4
Sziasztok!

Igen, van igazság abban amit Dárdai Pál mond, DE! A válogatott szereplését és annak sikertelenségét (mert nevezhetjük akárminek sikeresnek nem mondható) nagyon nagy mértékben a játékosok hozzáállásában látom.Mégis melyik nyugati válogatott játokosai engedhetik meg maguknak, hogy olyanokat nyilatkozzanak egy-egy sorsdöntő hazai mérkőzés előtt, hogy "X-el megelégednénk...??!!! A realista észrevételeket hagyjuk a szurkolókra vagy a sajtóra.Egy profi játékosnak egy-egy döntő meccs előtt nemkell realistának lennie, elég ha elszánt.A fejekben van gond, a hozzáállással.Egyszerűen nem hiszik el hogy le lehet győzni adott esetben a svédeket vagy a portugálokat itthon...Nem értek egyet azzal, hogy nekünk nincsen európai szinten klasszis játékosunk.Nem lehet megmagyarázni ezzel azt hogy olyan hibákat amiket elvétett a csapat a svédek, portugálok ellen itthon vagy akár többi meccsen is, soha nem véti el adott esetbe Dzsudzsák a PSV-ben, vagy Gera a Fulham-ben hétről hétre...Egyzserűen lehet szépíteni ezen de az edző dolga is hogy fejben összerakja a csapatot megtanítsa őket akár 120 percig koncentrálni.Szerintem 2 dologhoz nem kell tehetség: A fizikai állóképességhez és a koncentrációhoz...lásd pl.skótok, írek: fizikailag a toppon vannak, de egy cselt nem csinálnak meg egész meccs alatt, mégis nem kérdés szerintem egy magyar-skót tétmeccses összecsapás eredménye mi lenne....

Elnézést h ilyen hosszúra sikerült, Kellemes Ünnepeket mindenkinek!
Nagy Zoltán 2009. december 24. 12:45 (46)
Bajnok
  3734

„Úgy látom ti is buták vagytok a focihoz dárdainak teljesen igaza van te hülye gyerek milyen beszéd az hogy esélyünk van a továbbjutásra pont erröl beszélt a dárdai hogy az újságírók hülyeségeket írtak eddig meg mondjuk ezután is hülyeségeket írnak na szóval amikor te elösször láttad ezt a csoportot (svédek,portugálok,dánok) te itt azt hitted hogy tovább megyünk biztos nem csak amikor vertük az amúgy is verhető ellenfeleket, na ilyenkor jöttek a hülye ******fely lapok ésújságírók hogy mégy van esély a továbbjutásra és ti balga ******cibálók még el is kezdtetek reménykedni jaj jaj továbbmehet a válogatott ebben a cikkben a dárdai már csak azt az igasságot nem mondta ki hogy, A BÉKA FENEKE ALATT SE VAGYUNK és ezt mindenkinek meg kéne már értenie és nem álomföldön élni üzenem minden hülyének aki azt hitte hogy tovább mehet a válogatott hogy , jöjjön ide egy pofonért malyd attol helyre rázódik az amúgy nyílvánvalóan agytalan felye.Annak a másik ******cibálónak meg írom hogy "ki kiváncsi a Dárdaira" hát úgy látszik hogy te mert hát ugye úgy néz ki hogy elolvastad és vetted a fárattságot arra is hogy ideírjál egy ekkora fasságot hogy ki kiváncsi a dárdaira szeretnéd ha fele annyit elérnél focistaként és emberként mit ő te balga ******fely.


Köszönöm aki elolvasta ezt a terjedelmes véleményt.





[Hivatkozás: Török András 2009. december 24. 09:28]
Látod pont ezért tart ott a válogatott is ahol tart, mert a 90%-a így gondolkozik a játékosoknak és a vezetőknek is mint te! Az már rég rossz felfogás, h ha úgy lépnek ki a pályára, h ááááá ebből a csoportból úgysem jutunk tovább, hiszen a Dánokat, a Portugálokat és a Svédeket, h a fenébe is tudnánk megverni! És itt már el is bukott az egész selejtező csoport és az esély, h kijussunk! Az ilyen hülyék miatt tartunk ott ahol...

Ha hit, akarás és küzdőszellem nélkül fog továbbra is pályára lépni a felnőtt válogatottunk akkor soha a büdös életben nem fogunk egy selejtező csoportból sem továbbjutni! A szurkolóktól pedig a szeretetet és a bizalmat kell megkapniuk nem azt amit tőled is és jó pár embertől, h ez a csapat a béka ******e alatt van! Ahogy már egyszer mondtam, ha a felnőtt válogatottba fele akkora hit, akarás és küzdőszellem lenne mint az U20-asban akkor nem itt tartanánk!

Te mi jogon ******fejezed le az embereket? Ki vagy te, h ezt megtedd??? Inkább menjél és ******d le Dárdai ******nek a ******át aki évek óta pofázik, de semmi érdemlegeset nem tesz a válogatottért! Nem az ilyen emberekre van szüksége a csapatnak, hanem akik a 90 perc és a hosszabbítás alatt megdöglenek a pályán és még, ha nem is nyernek, de legalább játszanak és nyugodt szívvel mondhatják a meccs után, h én 110%-ot nyújtottam és mindenki a csapatból...
greed seby 2009. december 24. 11:55 (45)
Avatar_70_male
Újonc
  1
Van abban valami amit Dárdai mond , a médiás dolgokban részben igaza van , ez a magyar mentalitás számlájára írható , viszont abban nem értek vele egyet h nincsenek világszínvonalú játékosok a válogatottban , vagy esetleg az utánpótlásban , szerintem abban is igaza van h voltak akik a maximumon teljesítettek , pl önmaga , én sohasem szerettem a játékát , az csak egy dolog h erős játékos rendkívül sokat fut , de a labdával amit művel , 12éves korom óta tudom h falábú (most 21 vok) de ő még mindig falábú
természetesen ez a német bajnokságba elég (pont az ilyen falűábúak miatt nem nézek bundesliga meccseket) Hajnalnak is ink valami olasz vagy spanyol csapatba kellett volna mennie , ott érvényesülhetne az h teknikás.......annó Gera helyében se mentem volna Angliába....ugyanis elég sok példát láthatunk a világból , klasszisok mennek pl Spanyolországból Angliába és háát 1 kezemen megtudnám számolni azokat akik nem vesznek el a nagy hajtásban
egyszónak is száz a vége , vannak nálunk jó játékosok és pár éven belül újra ott leszünk , csak hinni kell benne és NEM NÉMETORSZÁGBA VINNI A SZTÁRJAINKAT
24 ÓRA
21:57  A Newcastle a Ligue 2-ből igazolt21:34  Fabregas reméli: Van Persie marad21:16  Budapesten választottak FIFA-elnököt20:49  Joey Bartont 12 meccsre tiltották el!19:53  Nagytakarítás a Premier League újoncánál18:00  Hulk a Chelsea ajánlatára vár16:39  Juve: MU-tini igen, Balo, Cavani nem!15:44  Helyt adtak a Ferencváros óvásának13:33  Drogba maradt volna, ha nem nyernek BL-t12:37  Hazard döntött is, meg nem is11:41  Megműtötték az Arsenal reménységét10:33  Drogba szerint Torres a Chelsea jövőjeKe  Fordulatos Bayern-siker Hollandia ellenKe  Hivatalos: David Villa kihagyja az Eb-tKe  Az arabok lerombolnák a PSG stadionjátKe  A volt argentin kapitány is Kínába tartKe  „Pedro távozik a Barcából? Lehetetlen"Ke  Ez a bíró tényleg vak! - videóKe  Milan: Silva és Ibra biztosan maradKe  Elengedte Hargreavest a City - videóKe  Hivatalos: Drogba otthagyja a Chelsea-tKe  Giovinco az Európa-bajnokság után döntKe  Ronaldo: Három esélyese van az Eb-nekKe  Liverpool: Villas-Boasra szavazom!Ke  Lassan halad a FIFA megújulásaKe  Mourinho még négy évre aláírt a RealhozKe  Argentin csatárt igazol az InterKe  Nem csak a Manchester City útja létezikKe  Világsztár edzheti JuhásztKe  Megyeri újra a BL-ben bizonyíthatKe  Beckham mellett kampányol Giggs  Láss tisztán: itt tart az Hazard-ügy!  Barcelona-ajánlat Giovincóért  Elhagyhatta a kórházat Abidal  68 évesen lett punk a Montpellier elnöke  Így láttam – BL-döntő a helyszínen  Mihajlovics a szerb kapitány  Torres is befért a spanyol bő keretbe!  Drogba elhagyja a Chelsea-t  Lukaku a BL-érmet sem fogadta el!  Berbatov: Elhagyom a Unitedet  Del Piero: Új életet kezdek  Torres ultimátumot adott a Chelsea-nek  A Chelsea kapusát doppingtesztre vitték  2,5-szeresére emelik Mancini fizetését  Suárez: Barca és Real Madrid kilőve  Speciális kötést kap Juhász RolandVa  Először bajnok a MontpellierVa  Napoli-cím, szomorú búcsú Del PierótólVa  Szinte ezüstérmes a VideotonVa  Top nyolc emlék a BundesligábólVa  Torino, Pescara: irány a Serie A!Va  A Juventus a kupát is behúzza - blogVa  Marad-e Di Matteo és Drogba? Majd eldől!Va  Falcao: minden idők egyik legszebb góljaVa  Solskjaer nemet mondott a PL-reVa  Schweinsteiger sokkot kapottVa  Megaigazolásra készül a BL-győztesVa  Neuer szerint kudarcot vallott a BayernVa  A Fradi-elnök kiakadt: mégis van lejjebb
Lapozás Több hír
VIDEÓK
  • Látványos gól Bukarestből
  • Sepulveda ollója Mexikóból
  • Dupla ollózásból seggre esés
  • Lehúzta a kapus gatyáját
További videók  
KÖVESS MINKET GOOGLE+ON IS